SELAMAT DATANG KE PORTAL RASMI KPN

fb twitter youtube rss rss
FAQ BM | HUBUNGI| FEEDBACK BM| SITEMAP BM
|
A- A A+
|
warna biru warna kuning warna biru
icon warga
icon awam
Laman Utama Arrow Kalendar Aktiviti & Program Arrow Majlis Perasmian Bangunan Baharu Perpustakaan Desa Kampung Kumbatang, Matunggong, Kudat

Majlis Perasmian Bangunan Baharu Perpustakaan Desa Kampung Kumbatang, Matunggong, Kudat

Maklumat Program

Tarikh Program 17-02-2024
428408261 816489783848984 8201754541096376496 N

17 Februari 2024, Sabah – B Datuk Aaron Ago Dagang, Menteri Perpaduan Negara telah hadir ke Majlis Perasmian Bangunan Baharu Perpustakaan Desa Kampung Kumbatang, Matunggong, Kudat.

Perpustakaan Negara Malaysia (PNM) telah berjaya melaksanakan sebanyak 63,406 program galakan membaca dan literasi maklumat pada tahun 2023 bagi menyemarakkan budaya membaca dalam kalangan rakyat Malaysia, KPN akan melaksanakan kempen membaca (#bacasamasama) sepanjang tahun seperti Jom Baca Bersama 10 Minit, Karnival Baca Perdana, Bacaan Kegemaran Saya, Hari Buku Sedunia, Kembara Ilmu dan Anugerah Buku.

KPN akan berkerjasama dengan Kementerian Pengangkutan bagi mewujudkan Airport Library di kesemua lapangan terbang di negara ini bermula tahun ini. Bagi merealisasikan usaha murni ini, Kementerian akan menjadikan Amsterdam Airport Schiphol Library sebagai penanda aras dalam meningkatkan aktiviti galakan membaca.

Program Klik eusahawan akan dilaksanakan di sebanyak 10 lokasi di seluruh negara dengan kerjasama Perbadanan Ekonomi Digital Malaysia (MDEC). Program ini bertujuan untuk melahirkan usahawan muda dan membantu menggunakan platform media sosial bagi mempromosikan produk-produk keusahawanan yang digerakkan di perpustakaan desa.

TARIKH KEMASKINI :
HUBUNGI KAMI
KEMENTERIAN PERPADUAN NEGARA
Aras 5 - 10, Blok F9, Parcel F,
Lebuh Perdana Timur,
Presint 1, 62000 Putrajaya, MALAYSIA

+603-8091 8000
pro[at]perpaduan[dot]gov[dot]my

TAG AWAN

Your browser doesn't support canvas.

qr

fbtwitteryoutubeigrss

Undian
Adakah infomasi di dalam Portal KPN memenuhi ekspektasi dan keperluan pelanggan?

Log Masuk Intranet