SELAMAT DATANG KE PORTAL RASMI KPN

fb twitter youtube rss rss
FAQ BM | HUBUNGI| FEEDBACK BM| SITEMAP BM
|
A- A A+
|
warna biru warna kuning warna biru
|
bersama hentikan wabak
icon warga
icon awam
Laman Utama Korporat Latar Belakang Kementerian Piagam Pelanggan

Kementerian Perpaduan Negara berjanji untuk memberikan perkhidmatan yang cemerlang, berkualiti dan komited di dalam melaksanakan tanggungjawab seperti berikut:

Bil Jenis Perkhidmatan Piawai Kualiti Perkhidmatan

1

Pengurusan Aduan/ Pertanyaan/ Cadangan

Kami akan mengakui penerimaan aduan/ pertanyaan/ cadangan anda dalam tempoh SATU (1) hari bekerja;

Kami akan memberi maklum balas terhadap aduan/ pertanyaan/ cadangan anda dalam tempoh selewat-lewatnya TIGA (3) hari bekerja.

2

Pengurusan Maklum Balas dan Input berkaitan KPN

Kami akan menyediakan maklum balas berkaitan KPN dalam masa TUJUH (7) hari setelah menerima permohonan daripada Kementerian/ Jabatan/ Agensi Kerajaan dan orang awam.

3

Penyediaan Ulasan Memorandum Jemaah Menteri (MJM)

Menyediakan ulasan bagi Memorandum Jemaah Menteri dari mana-mana Kementerian dalam masa TUJUH (7) hari dari tarikh penerimaan input Bahagian dan Jabatan.

4

Pengurusan Kewangan dan Perolehan

Pemprosesan dan pembayaran bayaran bil diselesaikan dalam tempoh 14 hari bekerja dari tarikh permohonan lengkap diterima.

5

Pengurusan Sumber Manusia

Memastikan surat arahan penempatan kepada pegawai yang baharu lapor diri disediakan dalam tempoh LIMA (5) hari bekerja.

TARIKH KEMASKINI :
HUBUNGI KAMI
KEMENTERIAN PERPADUAN NEGARA
Aras 5 - 10, Blok F9, Parcel F,
Lebuh Perdana Timur,
Presint 1, 62000 Putrajaya, MALAYSIA

+603-8091 8000
pro[at]perpaduan[dot]gov[dot]my

TAG AWAN

Your browser doesn't support canvas.

qr

fbtwitteryoutubeigrss

Undian
Adakah infomasi di dalam Portal KPN memenuhi ekspektasi dan keperluan pelanggan?