Kementerian Perpaduan Negara berjanji untuk memberikan perkhidmatan yang cemerlang, berkualiti dan komited di dalam melaksanakan tanggungjawab seperti berikut:
Bil | Jenis Perkhidmatan | Piawai Kualiti Perkhidmatan |
1 |
Pengurusan Aduan/ Pertanyaan/ Cadangan |
Kami akan mengakui penerimaan aduan/ pertanyaan/ cadangan anda dalam tempoh SATU (1) hari bekerja; Kami akan memberi maklum balas terhadap aduan/ pertanyaan/ cadangan anda dalam tempoh selewat-lewatnya TIGA (3) hari bekerja. |
2 |
Pengurusan Maklum Balas dan Input berkaitan KPN |
Kami akan menyediakan maklum balas berkaitan KPN dalam masa TUJUH (7) hari setelah menerima permohonan daripada Kementerian/ Jabatan/ Agensi Kerajaan dan orang awam. |
3 |
Penyediaan Ulasan Memorandum Jemaah Menteri (MJM) |
Menyediakan ulasan bagi Memorandum Jemaah Menteri dari mana-mana Kementerian dalam masa TUJUH (7) hari dari tarikh penerimaan input Bahagian dan Jabatan. |
4 |
Pengurusan Kewangan dan Perolehan |
Pemprosesan dan pembayaran bayaran bil diselesaikan dalam tempoh 14 hari bekerja dari tarikh permohonan lengkap diterima. |
5 |
Pengurusan Sumber Manusia |
Memastikan surat arahan penempatan kepada pegawai yang baharu lapor diri disediakan dalam tempoh LIMA (5) hari bekerja. |