SELAMAT DATANG KE PORTAL RASMI KPN

fb twitter youtube rss rss
FAQ BM | HUBUNGI| FEEDBACK BM| SITEMAP BM
|
A- A A+
|
warna biru warna kuning warna biru
icon warga
icon awam
Laman Utama Arrow Korporat Arrow Latar Belakang Kementerian Arrow Fungsi Bahagian Arrow Unit Komunikasi Korporat

Latar Belakang

Unit Komunikasi Korporat (UKK) berperanan sebagai penyampai dasar, aktiviti, program dan semua hebahan berkaitan perpaduan kepada pemegang taruh dan orang awam. Struktur UKK adalah seperti berikut:-

  1. Seksyen Pengurusan Korporat dan Media
  2. Seksyen Media Sosial dan Penerbitan
  3. Seksyen Pentadbiran dan Laman Web

Objektif

  1. Bertindak sebagai jurucakap Kementerian dalam menyampaikan maklumat berhubung dengan fakta dan situasi yang ada kaitan dengan Kementerian; dan
  2. Mewujudkan hubungan baik dan perhubungan awam yang proaktif dan berkesan dengan orang ramai terutamanya yang menyentuh aspek dasar, perkhidmatan dan pengurusan Kementerian.

Fungsi

  1. Merancang dan melaksanakan aktiviti peningkatan imej korporat PERPADUAN;
  2. Merancang, menyelaras dan melaksanakan strategi dan pelan komunikasi/ promosi/ publisiti serta pencapaian PERPADUAN;
  3. Merancang dan menyelaras aktiviti dan program perhubungan awam PERPADUAN dan perhubungan dengan pihak media;
  4. Menyelaras dan memantau pengurusan aduan dan pengurusan pelanggan PERPADUAN;
  5. Merancang, menyelaras dan melaksanakan bahan-bahan penerbitan Unit Komunikasi Korporat;
  6. Menyelaras dan memantau pengemaskinian maklumat dan kandungan laman web rasmi Kementeria Perpaduan Negara; dan
  7. Menyelaras dan memantau penyelesaian isu-isu berkaitan PERPADUAN melalui strategi komunikasi yang berkesan dan menyelaras dan memantau Kalender Aktiviti PERPADUAN.
TARIKH KEMASKINI :
HUBUNGI KAMI
KEMENTERIAN PERPADUAN NEGARA
Aras 5 - 10, Blok F9, Parcel F,
Lebuh Perdana Timur,
Presint 1, 62000 Putrajaya, MALAYSIA

+603-8091 8000
pro[at]perpaduan[dot]gov[dot]my

TAG AWAN

Your browser doesn't support canvas.

qr

fbtwitteryoutubeigrss

Undian
Adakah infomasi di dalam Portal KPN memenuhi ekspektasi dan keperluan pelanggan?

Log Masuk Intranet